The Effect of Cam­pai­gn Finan­ce Regu­la­ti­ons on Cor­po­ra­te Con­tri­bu­ti­ons in the United Sta­tes and West Germany.

San Fran­cis­co: San Fran­cis­co Sta­te Uni­ver­si­ty 1990 [mas­ter thesis].

Unter­neh­menspen­den in der Par­tei­en- und Wahlkampffinanzierung

Die USA, Kana­da, die Bun­des­re­pu­blik Deutsch­land und Groß­bri­tan­ni­en im inter­na­tio­na­len Ver­gleich.
(Cor­po­ra­te Fun­ding in Par­ty and Elec­tion Finan­cing: The US, Cana­da, Ger­ma­ny and Gre­at Bri­tain in Inter­na­tio­nal Com­pa­ri­son) Baden-Baden: Nomos 1995.

Direk­te Kom­mu­ni­ka­ti­on zwi­schen Par­tei­en und Wählern

Pro­fes­sio­na­li­sier­te Wahl­kampf­tech­no­lo­gien in den USA und der BRD.
(Direct Com­mu­ni­ca­ti­on bet­ween Par­ties and Voters. Pro­fes­sio­na­li­sed Elec­tion Cam­pai­gn Tech­no­lo­gies in the US and Ger­ma­ny).
Wies­ba­den: Ver­lag für Sozi­al­wis­sen­schaf­ten, 2005 (2. edi­ti­on, 2002 first edition).

Der Markt für Politikberatung

(The Mar­ket for Poli­cy Advice).
Sven­ja Falk/​Andrea Röm­me­le. Wies­ba­den: Ver­lag für Sozi­al­wis­sen­schaf­ten 2009.

Suc­cess­ful­ly Initia­ting Poli­cy Change

Stra­te­gic Rese­arch and Poli­ti­cal Com­mu­ni­ca­ti­on for NGOs.
Accen­ture Stiftung/​Andrea Röm­me­le, New Deh­li: Sage Publi­ca­ti­ons 2009.